All in

17. 12. 2016

Chcete si staviť všetko, hrať o všetko a získať všetko? Potrebujete k tomu jednu hviezdu, dve slová: Mercedes-AMG a tri písmená GT C. Výsledkom je jackpot s riadnou porciou čerstvého vzduchu...

16c764_03_d323375-original
Politika Mercedesu-AMG sa vymyká bežným predstavám. Predstavitelia subznačky z Affalterbachu sa správajú ako nekonvenčný pokerový hráč. Namiesto toho, aby postupne odhalili jednotlivé verzie Mercedesu-AMG GT roadster, ihneď predstavili tú najextrémnejšiu: AMG GT C.
16c764_08_d323376-original
A ten si požičiava hardvér priamo od najsilnejšej verzie GT R. Jediné, čo si od zeleného steroidového kupé nepožičiava, je spojler na veku batožinového priestoru. Našťastie, lebo tak je jeho estetika bezchybná! Najmä spredu, kde sa môžeme tešiť na zlovestnú masku chladiča s vertikálnymi lamelami. A tie vyzerajú sakramentsky atraktívne.
16c764_13_d323379-original

Kompletný arzenál

Nechýba nič, AMG GT C je vyzbrojené všetkým, čo má aj „zelený Hulk“. Identifikujete ho najmä podľa zadočka, ktorý je širší presne o 57 milimetrov. A to jasne naznačuje, že aj kabriolet sa môže popýšiť elektronicky riadeným diferenciálom a riadenou zadnou nápravou. Tá posúva dynamiku do dimenzie, ktorá sa nachádza za hranicou chápania.
16c764_20_d323383-original
Nesmieme zabudnúť ani na aktívnu aerodynamiku auta. Výsuvný spojler pod predným nárazníkom znižuje aerodynamický odpor pri bežnej jazde a naopak, zvyšuje účinnosť chladenia motora a prevodovky v prípade ostrej športovej jazdy.
16c764_32_d323387-original
Zoznam technických detailov, ktoré inžinieri AMG menili, zahŕňa aj kratší prvý prevodový stupeň a dlhší siedmy stupeň prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT a výsuvný zadný spojler, ktorý vyrovnáva prítlak na oboch nápravách, a vysúva sa v závislosti od zvoleného režimu jazdy.
16c764_34_d323388-original

Za málo

Fascinácia. To je krátke slovo, ktoré vyjadruje um konštruktérov, ktorí aj napriek otvorenej karosérii dokázali udržať celkovú hmotnosť na úrovni 1 735 kilogramov, čo je iba o deväťdesiat viac, ako má kupé GT-S. Ešte menší rozdiel je v prípade základného modelu, ktorý váži iba 1 670 kilogramov, a to je iba o 55 kilogramov viac, ako má základné kupé. Inými slovami dynamika ostane zachovaná.
16c821_003_d323394-original

Šprinty a decibely

Presne tak, odznak AMG nepustí. Práve preto si môžete byť istí, že osemvalec z vás vytlačí úsmev už po naštartovaní. Všetky verzie majú pod kapotou známy osemvalec s objemom štyri litre a so suverénne najlepším zvukom na trhu. Je to v podstate vedľajší produkt maximálneho výkonu verzie GT C, ktorá činí rovných 410 kW/557 koní a maximálny krútiaci moment reprezentuje hodnota 680 Nm.
16c821_007_d323395-original
Kombináciou týchto hodnôt získa AMG GT C dynamiku vyjadrenú hodnotami zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 316 km/h. Ak si chcete dopriať ešte viac zvuku, odporúčame voľbu výfukovej AMG Performance, ktorá má dve aktívne klapky. Tie dirigujú zvuk prúdenia plynov tak, aby z toho mal pôžitok nielen vodič, ale aj okolie.
16c821_010_d323396-original
Základná verzia, ak sa o niečom takom v súvislosti s modelom GT roadster môže hovoriť, poskytuje maximálny výkon 350 kW/457 koní, čo stačí na to, aby ste z 0 na 100 km/h vystrelili za 4 sekundy a maximálna rýchlosť prekračuje magickú trojstovku presne o dva kilometre za hodinu.      

Spomaľte, prosím

Mercedes-AMG GT C poskytne plnú porciu vzduchu do úsmevu vodiča prakticky kedykoľvek. Dokáže tak urobiť až do rýchlosti 50 km/h, takže treba pri tomto manévri spomaliť, no iba na chvíľku.
(foto)Konkrétne na jedenásť sekúnd. A to sa dá akceptovať. Takže vy si už iba vyberiete farbu plátennej strechy. Môžete mať čiernu, červenú, prípadne béžovú. Prirátajte k tomu aj jedenásť farieb exteriéru spolu s desiatimi farbami interiéru a o program u dílera máte postarané!
16c822_003_d323397-original
Foto: Daimler AG

Tagy:

Auto

Komentáre: