Atak na zmysly mladej generácie

22. 06. 2012

Na začiatku stála pred najrenomovanejšou automobilovou značkou na svete výzva – určiť pulz novej generácie motorového vozidla, ktoré by v sebe obsahovalo všetky atribúty mladej generácie: dynamickosť, inovatívnosť, športový charakter a výrazné zviditeľnenie individuality jeho majiteľa.

Základom filozofie dizajnového stvárnenia nového interiéru Áčka sa stala interiérová experimentálna socha Mercedes-Benz Aesthetics No. 2. Autori sochy sa inšpirovali neobmedzenosťou priestoru okolo nás, prirodzenosťou prírody, jej dokonalými tvarmi, ekológiou, technológiou, leteckými konštruktérskymi motívmi, svetom plným tajomstiev a dokonalých tvarov. Ako vzor a inšpirácia im poslúžili exotické a magické lupene orchideí, ich fascinujúca bunková štruktúra. Výrazný rukopis vidieť aj v inšpirovaní sa dokonalým  tvarom morskej Manty. Výsledným efektom sa tak stala socha, ktorej krivky, tvoriace štruktúru rámu, pripomínajú bunky, oblúky z tekutého kovu pripomínajú systém krvného obehu živých organizmov a stredová konzola kostrovú štruktúru chrbtice.


Harmónia tvarov

Vízie auta vyznačujúceho sa inakosťou, určeného predovšetkým aktívnej mladšej a strednej generácii, sa v podobe nového Áčka stali realitou. Viditeľné zníženie podvozka o 18 cm určuje jeho športový a dynamický dizajn, čím vozidlo získava nielen väčšiu stabilitu, ale aj „zrastá s vozovkou“. Pri jeho vývoji bola aplikovaná aj nová progresívna dizajnová stratégia v podobe tzv. dizajnu Two Box – pre ktorý je typický jedinečný charakter, športovo-emocionálny exteriér a interiér s mimoriadne hodnotným pôvabom. Dizajn exteriéru určujú presne definované hrany a pevne vedené plochy. Práve zmyselne tvarované skulpturálne hrany a výrazné línie zvýrazňujú novozískanú hĺbku a dynamiku vozidla. Športový charakter je viditeľný predovšetkým na športovo dlhej prednej kapote, silno zošikmenej v tvare šípu. Sugestívny pocit dravca pri novom Áčku zvýrazňujú aj jedinečné svetlomety, maska chladiča so stredovou hviezdou, dvojitá lamela vľavo a vpravo od hviezdy, ako aj doplnkové bočné nasávacie otvory.  „Fakľová téma“ denného svetla a smeroviek sa presadila usporiadaním osvetľovacích modulov a svetelných diód za krycím sklom svetlometov. K tzv. „fakli“ nad charakteristickou líniou vo svetlometoch patria moduly s LED pre denné osvetlenie a svetelné zdroje pre smerovky. Pre strechu vozidla je typická jej dokonalá súhra dynamického tvaru a excelentnej aerodynamiky. 

Zmysel pre detail

Prístrojová doska nového Áčka pripomína nielen kokpit lietadla, ale hneď na prvý pohľad zaujme jasným rozčlenením na vrchný diel s krídlovým profilom a atleticky vypadajúci spodný diel. Ten obsahuje rôzne, na dotyk mäkké povrchové štruktúry, vytvárajúce tak pestrý vzhľad povrchov, ako aj umožňujúcich dosahovať atraktívne svetelné efekty. A práve to je aj faktor, ktorý odlišuje interiérový dizajn nového Áčka od jeho konkurencie – enormný náskok v kvalite a dôslednosti použitých materiálov a aplikovaných tvarov. Potvrdzujú to aj všetky galvanizované povrchy a ozdobné prvky, vďaka čomu majú skutočný metalický povrch vyvolávajúci „cool touch“ pocit. V prístrojovej doske je integrovaných päť okrúhlych dýz s kvalitne galvanizovanými okrúhlymi obvodovými prstencami. Smerovanie prúdenia vzduchu sa mení galvanizovanou striebornou chrómovou vložkou v detailoch pripomínajúcou turbínu lietadla. Výrazným prvkom je aj samostatne stojaci displej so strieborným celoobvodovým rámom. Združený prístroj tvoria dva veľké a dva malé okrúhle ciferníky, ktoré majú biele vložky ručičiek, ktoré sú červené len pri športových líniách výbavy. Trojramenný volant s galvanizovanou rozperou má až dvanásť ovládacích prvkov. Tunel a stredová konzola, ako aj usporiadanie jednotlivých prvkov ovládania, klimatizácie, otočných tlačidiel, opierok a úložných priestorov boli dizajnérmi navrhnuté na základe striktného dodržiavania najnovších ergonomických poznatkov. Dynamickosť sedadiel predstavujú športové sedačky s integrovanými opierkami hlavy (dodávané ako nadštandardná výbava), pre ktoré je charakteristický otvor medzi hornou hranou operadla a opierkou hlavy, ktorý je na zadnej strane predných sedadiel lemovaný strieborným chrómovým rámom. 

Tagy:

trieda A

Komentáre: