Prémiový predátor

26. 12. 2016

Mercedes-Benz, ako prvý prémiový výrobca automobilov, rozširuje svoje portfólio vozidiel o prémiový pick-up: Mercedes-Benz Triedy X, ktorý sa tak stáva najexpresívnejšou interpretáciou dizajnového jazyka vozidiel SUV, stelesňujúceho a reprezentujúceho protiklady filozofie dizajnu: „oheň a chlad“.

16c964_01_d328525-originaloto)
Tento nový, stredne veľký, päťmiestny pick-up odvezie okrem nákladu (užitočné zaťaženie viac ako 1,1 tony; ťažná sila 3,5 tony) až päť osôb (v dvojitej kabíne). Je určený pre aktívne rodiny, vyhľadávajúce vozidlá na jazdu do práce, na nákup a na prepravu detí do školy, na krúžky, ale aj na víkendové výlety a dovolenky.
16c964_04_d328528-original
Adresátmi sú aj úspešní dobrodruhovia, ktorí bývajú v meste, a venujú sa outdoorovému športu, ktorí vedú nezávislý životný štýl, a chcú mať vozidlo, ktoré sa vymyká konvenciám.
16c964_14_d328537-original
A nakoniec - hviezdny „X faktor“ si nájde svoje uplatnenie aj u podnikateľov v oblasti staviteľstva, u architektov, poskytovateľov služieb či poľnohospodárov a farmárov.
16c964_18_d328541-original

Dvojitá dávka

Konštruktéri predstavili verejnosti dve verzie Triedy X - v prevedení „powerful adventurer“ a „stylish explorer“. Kým prvá má v sebe už na pohľad zakódované a viditeľné gény zvýšenej výkonnosti, túžby po napätí, adrenalíne a dobrodružstve, po zdolávaní extrémne náročných terénov a prekážok, druhá je „zušľachtená“ štýlovým a priamočiarym dizajnom, poriadnou porciou komfortu a bezpečnosťou, vhodnými pre moderný, mestský štýl života.
16c964_23_d328546-original
Pri oboch nechýba „paleta“ najnovších bezpečnostných asistenčných systémov, založených na kamerových, radarových a ultrazvukových snímačoch.

Motorizácia

Pre oba typy bude v ponuke aj rozmanitá paleta motorov. Vrcholový model Triedy X bude poháňať šesťvalcový dieselový motor v kombinácii so stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC.
Pohon všetkých kolies je kombináciou systému elektronického riadenia trakcie, rozdeľovacej prevodovky s terénnou redukciou a dvoch uzávierok diferenciálu. Trakčný systém a elektricky zapínateľné uzávierky diferenciálu dopravia hnaciu silu tam, kde je trakcia najlepšia.

Štýlový prieskumník

Triezvy, elegantný biely metalický lak a atletický dizajn dodáva tomuto koncepčnému vozidlu výrazne expresívny a dynamický prejav. Jeho viditeľné masívnejšie prelisy na kapote motora prechádzajú až do blatníkov. Klasický spojler predného nárazníka SUV a rozšírené podbehy kolies zvýrazňujú šírku tohto vozidla a zabezpečujú mu ešte lepšie spojenie s vozovkou.
16c964_08_d328532-original
V interiéri zaujmú najmä okrúhle ventilačné dýzy, voľne stojaci centrálny displej s vysokým rozlíšením, ako aj centrálna ovládacia jednotka s ovládačom a multifunkčným dotykovým poľom. Dotykové pole, podobne ako smartfón, umožňuje ovládať všetky telematické funkcie pomocou gest alebo zadávaním písmen a znakov.
16c964_12_d328536-original

Silný dobrodruh

Pre toto druhé koncepčné vozidlo je charakteristická jeho zvýšená robustnosť, odolnosť a najmä výborná adaptabilita v teréne. S výškou 1,90 m je nad vecou, pričom rešpekt vzbudzujú aj veľké pneumatiky s rozmermi 35 x 11,50. Navyše - robustnosť a silu Triedy X umocňujú aj elektrický lanový navijak v prednej časti a kovový hák v zadnej časti vozidla.
16c964_18_d328541-original
16c964_21_d328544-original

Zosieťovanie

Obe verzie Triedy X disponujú možnosťou využívania ponuky služieb Mercedes me connect, vďaka ktorým má vodič kedykoľvek zabezpečený prístup k svojmu pik-upu prostredníctvom smartfónu, tabletu alebo počítača, čo mu napríklad umožňuje odoslať ciele navigácie do vozidla alebo vyvolať informáciu o polohe zaparkovaného vozidla či o stave naplnenia palivovej nádrže.
16c964_09_d328533-original
Okrem týchto nadštandardných služieb má k dispozícii aj sériové základné služby, akými sú nehodový manažment, poruchový manažment a manažment údržby. Nová Trieda X bude na európsky trh uvedená koncom roka 2017, pričom bude vyrábaná v spolupráci s alianciou Renault-Nissan.
16c964_24_d328548-original
16c964_29_d328552-original
Foto: Daimler AG

Tagy:

Auto

Komentáre: